Jak możemy podzielić strony internetowe?

rodzaje stron internetowychRosnąca ilość stron internetowych pozwala nam zauważyć, że są one bardzo różnorodne. Niestety poszukiwania jakiegoś oficjalnego ich podziału nie przyniesie rezultatów, ponieważ po prostu go nie ma. Nie jest to wynikiem tego, że nikomu sie nie chce tego dokonać, lecz także tego, iż dynamiczny rozwój Internetu powoduje, że powstaje ich coraz więcej i są one coraz bardziej zróżnicowane.

Rodzaje stron internetowych

Portale informacyjne – jaki to rodzaj strony?

Jednymi z często spotykanymi w Internecie stronami z pewnością są portale informacyjne. Jak sama nazwa pozwala się domyślać, znaleźć tam możemy przede wszystkim bardzo wiele różnorodnych informacji. W zależności od ich zawartości można je podzielić na portale horyzontalne i wertykalne.

Portalami horyzontalnymi nazywa się te, na których można znaleźć informacje z wielu, często nie do końca powiązanych ze sobą dziedzin. Dlatego takimi właśnie nazwiemy wszystkie portale informacyjne, którymi zarządzają telewizje.

W przeciwieństwie do poprzednich, portale wertykalne mają dość ograniczony zakres tematyczny. Mogą dotyczyć na przykład określonego rodzaju muzyki czy też pewnego zawodu. Jednak można na nich znaleźć o wiele więcej szczegółowych informacji na podane tematy niż na portalach horyzontalnych.

Strony komercyjne i ich zawartość

Strony komercyjne to kolejny rodzaj stron, równie często spotykanych w Internecie. Tutaj pewnie podział wyznaczany jest przez to, jaka jest ich główna tematyka.

Portale korporacyjne to chyba najbardziej rozbudowane z tego typu stron. Zazwyczaj zawiera niezwykle szczegółowe informacje o firmie, często także jej klientach. Na pewno znaleźć można informacje o produktach czy akcjach w które firma się angażuje. Bywa że na tego typu stronach znaleźć można forum czy nawet kilka blogów, dotyczących różnych tematów związanych z działalnością danej firmy.

Portale firmowe to strony o znacznie mniejszej ilości informacji. Zazwyczaj przedstawiają sylwetkę firmy, jej profil i działalność. Zazwyczaj nie ma na tego typu witrynach możliwości obsługi klienta, jednak można się dowiedzieć bardzo wiele odnośnie samej działalności danego przedsiębiorstwa.